Wijkraadvergadering Sportpark I-II Verslag: 17 mei 2023 van 20.00 - 22.00 u Locatie: GH Erasmus

Aanwezig: Jos Koniuszek (vz.), Walter Roovers (not.), Gijs van Kempen Afwezig met kennisgeving: Henk van der Corput (gemeente)

1. Opening vergadering (Jos)

2. Vaststellen agenda (allen)

Toevoegen: beheer inbox Wijkraad

3. Mededelingen (allen) Geen.

4. Vaststellen notulen 23 maart 2023 (allen) Ongewijzigd vastgesteld.

5. Bestuurlijke ontwikkelingen gemeente (Henk vd Corput)
• Update Het Visserskot: wethouder gaat in gesprek met eigenaar om intenties gemeente over

te dragen. Wijkraad sluit aan bij dit gesprek.

1. Financiën stand van zaken (Gijs)

• Financiën zijn op orde voor wat betreft betalingen en facturatie.

• Financieel jaarverslag eind mei afgerond. Voorzitter coördineert het tot stand komen van het

totale jaarverslag.

• Er wordt geen inzet meer gedaan om bankproducten op naam van voorzitter en

penningmeester te verkrijgen. Bij wisseling van bestuursleden is er sprake van vele handelingen en kosten. Met beschikbare producten en diensten is het financieel beheer en verkeer uit te voeren. Besloten wordt om het hierbij dan ook te laten.

2. Werving nieuwe bestuursleden (Jos)

Eén kandidaat zal aansluiten bij vergadering 21 juni 2023.
John van Ierland gaat helpen bij de redactie van SportParkPost.

8. Werkgroepen update: a) Groen en recreatie:

i. spelen (Walter)
• Participatietrajecten worden georganiseerd voor grote speelplekken aan

Achillesstraat en Piet Avontuurstraat. Werkgroep heeft mandaat om communicatie te organiseren. Start uitvoering speelplek Steijnlaan laat op zich wachten terwijl er eerder de indicatie Q1 2023 was afgegeven. Er wordt niet gecommuniceerd door de gemeente over de vertraging.

ii. groen/Wilhelminapark (Jos)
• Geen bijzonderheden.

b) Parkeren en verkeer (Jos)
• Parkeren: enquête Sportpark 2 staat uit. Invoering fiscaal parkeren Sportpark 1 is

aangekondigd door een bericht van gemeente. Aandachtspunt is de aanpassing van Lovensdijkstraat en de effecten van invoering van gefiscaliseerd parkeren in starten waar

page1image45040576 page1image45040768 page1image45040960

de grenzen tussen de buurten op de as van de weg is gelegd waardoor er een verschil

ontstaat aan beide zijden van de straten. • Verkeer:

o GeneraalMaczekstraatbijeenkomstklankbordgroep.Invoorlopigontwerp blijven verkeerslichten staan bij Zandberglaan. Verkeersdrempels worden in het profiel gelegd om te vertragen. Bomen zijn ingetekend. Aantal parkeerplaatsen nagenoeg gelijk. Afwachting van resultaten van metingen verkeerssnelheden op verschillende delen weg. Planning ongewijzigd 2025 start uitvoering.

o Lovensdijkstraat:planontwikkelingwordtgevolgd.
c) Energietransitie (Jos): eerste bijeenkomst van totaal drie geweest. Goede opkomst met

bijdragen van verschillende partijen. Onderwerpen/thema’s opgehaald om in de vervolgbijeenkomsten de diepte in te gaan. Groep heeft eigen mailadres voor communicatie los van de wijkraad opgestart.

d) Veiligheid en jeugd: werkgroep i.o. Gijs gaat in gesprek met wijkpolitie en BOA om problematiek en mogelijkheden te verkennen.

9. Beheer inbox Wijkraad
Er blijven dingen hangen in de (digitale) communicatie. Communicatie via de website wordt niet tijdig gezien en/of opgevolgd. Onduidelijk is of berichten wel of niet gelezen zijn. Gelezen mails moeten nu handmatig op gelezen worden gezet. Ook wijkraad verslagen, documenten en agenda’s moeten tijdig en vindbaar worden geplaatst. Afspraken aanscherpen en terug in volgende vergadering voor nadere concretisering van taken en rollen. Hiertoe ook Paul uitnodigen.

10. Rondvraag en sluiten Geen.

Bijlage 1: voorstel DATA OPENBARE WIJKRAADVERGADERINGEN

page3image44584896

Tijdstip: 20:00-22:00 uur
Locatie: Gemeenschapshuis Erasmus