Dagelijks bestuur

De Wijkraad Sportpark I-II heeft een dagelijks bestuur, bestaande uit: een voorzitter, secretaris en penningmeester en algemene leden. Daarnaast wordt het bestuur gesteund door een aantal werkgroepen die zich bezig houden met actuele onderwerpen. Deze kun je terugvinden onder de werkgroepen die binnen Sportpark I-II actief zijn en/of zullen worden.

Bestuursleden

Jos Koniuszek

Mijn naam is Jos Koniuszek, geboren en getogen in Breda. Getrouwd, 2 kinderen, 4 kleinkinderen. Bioloog, hardloper, ondernemer (25 jaar Runnersworld Breda), voormalig gemeenteraadslid en voormalig voorzitter van diverse ondernemersclubs in Breda.
Sinds 2019 woon ik met mijn echtgenote op de Generaal Maczekstraat. Graag wil ik, in mijn rol als voorzitter, mijn kennis en ervaring inzetten om onze wijk verder toekomstbestendig te maken.
Samen kunnen we onze mooie wijk voor iedereen een veilige en groene plek maken om in te wonen, te werken en te ontspannen. De wijkraad wil daarin de spreekbuis van de bewoners zijn en de schakel naar de gemeente.
Alleen loop je harder, maar samen kom je verder.

Sinds 01-03-2022
Participeert in de werkgroep :None
Secretaris
Walter Roovers

Mijn naam is Walter Roovers (Breda, 1963). Sinds 1993 wonen wij in de Achillesstaart gelegen in Sportpark II. Onze drie geliefde kinderen zijn opgegroeid in de kindvriendelijke wijk aan de centrumrand. Zij hebben zich altijd veilig vermaakt op straat en speelplekken. Aan potentiële vriendjes en vriendinnetjes geen gebrek.

Door mij in te zetten voor de wijkraad wil ik bijdragen aan een populaire leefbare wijk voor iedereen via allerlei mooie initiatieven en projecten die daarbij helpen. Een wijk met eigenheid, kenmerkende jaren 30-details, waar je je veilig voelt, waar je jezelf kunt zijn en waar wij elkaar ontmoeten privé en in het groen. Om de wijk klaar voor de toekomst te maken, zal ik mij richten met de werkgroep ‘groen en speelvoorzieningen’ op het ‘omhulsel’ van de fijne, lommerrijke leefomgeving: openbaar groen, straatbeeld en speelplekken voor jong en oud.

Sinds 09-05-2021
Participeert in de werkgroep :Groen & recreatie
Penningmeester
Gijs van Kempen

Ik ben Gijs van Kempen en sinds een paar maanden toegetreden tot de Wijkraad van Sportpark. Binnen de raad heb ik de functie van penningmeester overgekomen van Hans Pécasse. Ik woon samen met mijn vrouw Caroline en kinderen Sara, Thijn & Morris sinds maart 2016 in de Turnstraat. Na een uitstapje van 18 jaar naar Den Haag / Rijswijk ben ik teruggekeerd naar de stad waar ik van hou en waar ik geboren en getogen ben.

Ik woon hier met erg veel plezier en heb mij aangemeld voor de raad omdat ik graag mee wil denken over zowel de huidige als de toekomstige uitdagingen voor dit stukje Breda. Of het nu gaat om de parkeerdruk, het behoud van groen of de verkeersveiligheid in de wijk. Ik werk al 15 jaar met plezier bij de politie als coördinerend beleidsadviseur bij een afdeling die zich bezighoudt met internationale samenwerking. Het is dan ook geen verrassing dat het thema veiligheid voor mij een erg belangrijk thema is.

Sinds 01-08-2022